4 sty 2020

OWSIANKA Z CHIA I OWOCAMI

Dzisiaj na śniadanie odrobina lata w środku zimy. Przyznam, że kolorowe owoce pobudziły moją wyobraźnię o cieplejszej aurze, ale na to jeszcze musimy poczekać. Zwykła owsianka, kilka smacznych dodatków i możemy zafundować bliskim pożywne i zdrowe śniadanie. Moja Matylda bardzo przepada za tą owsianką. Gdy nie mam pomysłu na śniadanie - to danie zawsze mnie ratuje i wiem, że córka na pewno je ze smakiem zje. 




Składniki:


  • 3 szklanki płatków owsianych błyskawicznych,
  • 3 łyżki nasion chia,
  • mleko roślinne/ mleko krowie/ woda - zalewamy płatki, tak, aby były przykryte na wysokość 1 cm,
  • syrop klonowy/ syrop z agawy/ miód - 1 łyżeczka,
  • wiórki kokosowe do posypania,
  • owoce (wedle uznania).

Mleko roślinne, krowie lub wodę podgrzewamy w rondelku. Ja użyłam mleka migdałowego. Dosypujemy płatki owsiane błyskawicznie oraz nasiona chia i dokładnie mieszamy. Dodajemy do smaku łyżeczkę syropu klonowego, z agawy lub miodu. Pamiętajmy, że miód jest silnym alergenem i podajemy go dziecku (jeśli nie jest uczulone), które ukończyło już pierwszy rok życia. 

Owsiankę przekładamy do miseczek, posypujemy kokosem i dodajemy ulubione owoce. Podpowiem, że nasiona chia są bogate w żelazo i lepiej będą się przyswajać z witaminą C, więc warto podać cytrusy.

SMACZNEGO!

0 komentarzy

Publikowanie komentarza

Dziękuję za zostawienie komentarza na moim blogu.